Nowe strategie deweloperów w nowej rzeczywistości
Deweloperzy opracowują nowe sposoby przyciągania klientów. To efekt ustawy o jawności cen mieszkań. Nie wszyscy wprost kuszą rabatami. Część podnosi ceny.
We wrześniu w deweloperskich cennikach zaszła duża zmiana. Firmy obniżyły ceny katalogowe 12,5 proc. mieszkań (miesiąc wcześniej - 4,1 proc.), a w 9,7 proc. przypadków je podniosły (w sierpniu - 5 proc.) – wynika z barometru cen opracowanego przez serwis Tabelaofert.pl. Eksperci tłumaczą, że za tymi decyzjami stoją nowe strategie sprzedaży podyktowane wejściem w życie przepisów o jawności cen lokali.
Deweloperzy muszą prezentować na swoich stronach internetowych ceny wszystkich oferowanych mieszkań i domów od 11 września. Stosowana do niedawna formuła „zapytaj o cenę” jest już zabroniona. Firmy deweloperskie muszą też codziennie przesyłać raporty pokazujące ofertę i zmiany cen do rządowego portalu dane.gov.pl.
Jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
