Wierni mięsu mimo rosnących cen
Mięso wciąż dominuje w polskich koszykach zakupowych. W 2025 roku po produkty mięsne sięgnęło ponad 99,6 proc. gospodarstw domowych – wynika z danych YouGov dla „Rzeczpospolitej”. Rewolucja roślinna, mimo obietnic i marketingu, nie zmieniła nawyków żywieniowych.
W ciągu ośmiu miesięcy 2025 roku Polacy wydali na produkty mięsne blisko 38 mld zł. Najczęściej wybierane są wędliny i drób, choć to właśnie mięso drobiowe odnotowało największy spadek sprzedaży. – Może to być związane ze zmianą średnich cen. Mięso drobiowe zdrożało o ponad 10 proc. rok do roku, co było wzrostem zdecydowanie wyższym, niż wynosił wskaźnik inflacji, podczas gdy wędliny zdrożały o nieco ponad 4 proc. – tłumaczy menedżer w YouGov Grzegorz Mech. —p.m.
null


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)