Mięso wciąż króluje na naszych stołach
W ciągu ośmiu miesięcy 2025 r. choć raz produkty mięsne włożyło do koszyka w sklepie ponad 99,6 proc. Polaków. Roślinne zamienniki są w odwrocie.
Od stycznia do końca sierpnia statystyczne gospodarstwo domowe kupiło coś z mięsnej kategorii ponad 102 razy, a zatem było kupowane prawie 3 razy w ciągu każdego tygodnia. Przeciętnie każde z nich kupiło 125 kg mięsa i wędlin i wydało na to ponad 2,7 tys. zł – wynika z danych YouGov dla „Rzeczpospolitej". Łącznie w okresie styczeń – sierpień 2025 polskie gospodarstwa domowe wydały na produkty mięsne ponad 37,7 mld zł.
Wędliny rządzą
Choć od dawna mówi się o potrzebie zmiany w zwyczajach żywieniowych, najwidoczniej mięsa to finalnie nie dotknęło. – Największym segmentem tej kategorii w ujęciu ilościowym były wędliny, stanowiąc ok. 40 proc. zakupów gospodarstw domowych. Drób oraz mięsa inne niż drobiowe podzieliły się pozostałą częścią rynku po połowie – wskazuje Grzegorz Mech, menedżer w YouGov. – Podobnie wygląda sytuacja w kontekście liczby nabywców – oba analizowane segmenty mięsa świeżego znalazły praktycznie taką samą liczbę nabywców (sięgnęło po nie po nieco ponad 96 proc. Polaków), zakupu wędlin dokonało zaś ponad 99 proc. nabywców.
Nieco inaczej wygląda struktura udziałów analizowanych segmentów produktowych w ujęciu wartościowym....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)