Wysyp strategii. To ma być ostra walka o klientów
Szybki rozwój, zwiększanie udziałów w rynku, poprawa wyników, a przede wszystkim zdobycie milionów klientów – to najważniejsze plany rozwojowe polskich banków.
W ciągu ostatnich 14 miesięcy niemal wszystkie duże banki w Polsce ogłosiły nową strategię. Jeszcze w październiku zeszłego roku zrobił to lider rynku PKO BP oraz Millennium, a w minionym tygodniu – BNP Paribas BP. Wyjątkiem w sektorze okazuje się Santander BP, prawdopodobnie ze względu na zmianę głównego akcjonariusza. Nowy właściciel Erste Group będzie zapewne chciał pokazać swoje plany rozwojowe w 2026 r.
Bankowe strategie mają różne horyzontyczasowe, obejmują okres 3, 5 lub nawet 10 lat. Mają za to jeden wspólny cel – to dynamiczny wzrost skali prowadzonego biznesu.
Jak chcą tego dokonać? W zasadzie wszystkie banki w strategiach stawiają na wzrost bazy klientów, głównie tych detalicznych, ale też z sektora przedsiębiorstw.
Przykładowo PKO BP planuje mieć do końca 2027 r. aż 15...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)