Polska to rynek przyzwyczajony do mocnej konkurencji
Polska jest dla nas kluczowym rynkiem. Chcemy tu oferować pełne portfolio naszych produktów, od smartfonów przez artykuły AGD po auta – komentuje Alex Deng, Country Manager w Xiaomi Polska.
Xiaomi umacnia swoją pozycję w Europie. Jak wygląda państwa aktualny udział w rynku i kto jest waszym największym konkurentem?
Zgodnie z naszymi wynikami za trzeci kwartał posiadamy ponad 20-proc. udział w europejskim rynku smartfonów – mówimy tu o całej Europie pod względem wolumenowym. Jesteśmy obecni na wszystkich największych rynkach europejskich, a więc w Niemczech, we Francji, we Włoszech oraz w krajach Europy Centralnej, w tym także w Polsce. Działamy już w 26–27 państwach na Starym Kontynencie.
U naszych zachodnich sąsiadów, w Monachium, posiadacie centrum B+R. To ważny element w waszej europejskiej sieci?
To nasze jedyne międzynarodowe centrum badawczo-rozwojowe (B+R) w obszarze elektromobilności poza Chinami. Wybraliśmy Niemcy, bo jest to rynek o silnych tradycjach motoryzacyjnych i z dostępem do najlepszych specjalistów oraz inżynierów. Jesteśmy nowym graczem w tej branży, pierwszy samochód elektryczny wprowadziliśmy w marcu 2024 r., a mimo to dostarczyliśmy już na rynek ponad pół miliona aut. Zarówno sedan...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
