Jak kupić gaz i zyskać, a nie stracić
Rosnąca presja transformacji energetycznej sprawia, że ciepłownictwo coraz intensywniej zacieśnia współpracę z sektorem gazowym, poszukując stabilnych i niskoemisyjnych rozwiązań dla modernizacji systemów grzewczych. Okazją do pogłębienia tej relacji była druga edycja „Akademii zakupu gazu”.
Do świadomości osób, które tworzą prawo, ale również partnerów biznesowych na rynku przebija się potrzeba zwiększenia współpracy sektorów ciepłowniczego z elektroenergetyką i rynkiem gazu. Mowa o tzw. sector couplingu, a więc łączeniu sektorów. – Mamy wielki potencjał w kraju – mówił prezes Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie Jacek Szymczak, który otworzył pierwszą edycję „Akademii zakupu gazu” w warszawskiej Akademii Leona Koźmińskiego. Podkreślił on, że sektor ciepłowniczy należy do jednego z najlepiej rozwiniętych w Unii Europejskiej. – Jako ciepłownictwo systemowe jesteśmy i powinniśmy być partnerem dla sektora elektroenergetycznego i sektora gazowniczego. Ta forma przekazania wiedzy o rynku gazowym w Polsce ma ułatwić np. ciepłownictwu odnalezienie się na rynku gazu ziemnego, który coraz śmielej przejmuje rolę węgla w polskim cieple – dodał.
Takie zmaganie o łączenie rynku już trwa na styku elektroenergetyki i ciepła. – Branża ciepłownicza od dłuższego czasu stara się zapewnić na poziomie przepisów prawa, by ciepło systemowe z kotłów elektrycznych zaliczano do efektywnych systemów ciepłowniczych, a być może w niektórych warunkach do wypełnienia celów OZE. Staramy się o to, żeby taki sam warunek był spełniony dla wielkoskalowych pomp, aby 100 proc. ciepła miało status efektywnego systemu ciepłowniczego – wskazuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
