Czy dać sięsprzedać
TELEWIZJA W USA
Granice dziennikarskiej niezależności
Czy dać sięsprzedać
TADEUSZ WOJCIAK
z Buffalo
Daniel Schorr, komentator National Public Radio, odrzucił ofertę miliona dolarów za reklamowanie usług kompanii Avis Renta-Car, wypożyczającej samochody. Zdradzając ten fakt gazecie "The Washington Post", wyjaśnia, że nie chciał się sprzedać nawet za tak znaczne pieniądze: "Pracowałem na swą reputację przez pół wieku. Zrujnowałbym ją natychmiast, gdyby tekst reklamy przeszedł mi przez usta".
Kuszenie milionami
Walter Cronkite, legendarny niegdyś prezenter dzienników telewizyjnych i komentator sieci CBS, dziś emeryt nadal aktywny zawodowo, otrzymał kiedyś ofertę pięciu milionów dolarów za reklamowanie samochodu. Nie dał się jednak kupić.
Bernard Kalb, komentator sieci CNN, również był kuszony sumą zbliżoną do miliona dolarów w zamian za popieranie jednego z polityków w jego kampanii wyborczej. "Myślałem o tym poważnie -- przyznaje szczerze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta