Wojna margaryny z Trybunałem
ETYKA REKLAMY
Wojna margaryny z Trybunałem
MICHAł JANOWSKI
Reklamowa wojna maślano-margarynowa trwa już od wielu miesięcy. Niedawno wybuchła kolejna bitwa. Firma Van den Bergh Foods złożyła do Rady Reklamy skargę na swojego największego konkurenta. Trybunał Arbitrażowy Rady orzekł, że reklamy dwóch margaryn są nieuczciwe i natychmiast powinny zniknąć z mediów. Jak dotąd kontrowersyjnych reklam nikt nie zbojkotował.
Firma Van den Bergh Foods -- producent margaryn Rama i Bona -- skierowała w grudniu ubiegłego roku do Rady Reklamy skargę na swojego głównego konkurenta -- Raisio Foods Polska. Rzecz dotyczyła telewizyjnych reklam Finei i Masmiksu. W styczniu Trybunał Arbitrażowy Rady Reklamy orzekł, że reklamy te są nieuczciwe i nakazał natychmiastowe zaprzestanie ich emisji.
Jest to pierwsze orzeczenie Rady działającej od grudnia ubiegłego roku. Zrzesza ona przedstawicieli agencji reklamowych, producentów, wydawców, biura reklamy i organizacje konsumenckie. Ma pilnować zgodności reklam z normami etycznymi w tej dziedzinie. Sprawy sporne rozstrzyga Trybunał Arbitrażowy.
Telewizyjna reklama Masmiksu przedstawia kłótnię brata i siostry przy śniadaniu. Spierają się, co jest lepsze -- masło czy margaryna. Obie strony godzi mama -- kroi kostkę Masmixu na połówki i daje po jednej dzieciom. "I masło,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta