Na wakacje -- drożej i gorzej
Pomimo dobrej koniunktury LOT rezygnuje z pasażerów
Na wakacje -- drożej i gorzej
LOT nie będzie rozwijał przewozów czarterowych. Przyczyną jest niedostatek floty i konieczność utrzymywania najbardziej intratnych połączeń w Europie. Zdaniem biur podróży, zmianę odczują przede wszystkim podróżni i sam LOT, który utraci wyrabianą przez lata markę.
Jeszcze siedem lat temu czartery stanowiły margines działalności przedsiębiorstwa. Podczas gdy na liniach regularnych LOT przewiózł ponad milion pasażerów, to w komunikacji czarterowej tylko ok. 17 tys. osób. Przełom nastąpił w latach 1992-1993. Liczba pasażerów zwiększyła się o 90 proc. Ta dynamika utrzymuje się do tej pory. PLL LOT SA przewiozły w ubiegłym roku ponad 230 tys. pasażerów samolotami kursującymi na liniach czarterowych Wpływy z tej działalności wyniosły ponad 87 mln zł. Zysk operacyjny za ubiegły rok wyniósł 3, 5 mln zł. Zyskowność komunikacji czarterowej LOT ocenia na 7 proc.
Od czterech sezonów przewozowych, czyli od dwóch sezonów letnich i dwóch zimowych, na regularnych połączeniach LOT odnosił straty. Natomiast wpływy z lotów wynajętych nie pokrywały co prawda pełnych kosztów, ale pokrywały...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta