Duże zdobywają rynek
Zjadamy rocznie średnio 3 kg lodów
Duże zdobywają rynek
Spożycie lodów w Polsce rośnie o ok. 8 proc. rocznie. Konkurencja zmusiła polskich wytwórców do całorocznej sprzedaży lodów i rozszerzenia ich asortymentu. Krajowe firmy nie oddały swoich pozycji na rynku koncernom zagranicznym, lecz je umacniają, wydając m. in. coraz więcej pieniędzy na reklamę.
Statystyczny Polak zjada ok. 3 kg lodów rocznie przy średniej europejskiej wynoszącej 10 kg. Najwięcej lodów je Amerykanin, aż 22 kg rocznie. W ciągu najbliższych 2-4 lat spożycie lodów w Polsce powinno dojść do ok. 8 kg na osobę -- wylicza dyrektor generalny Przedsiębiorstwa Produkcji Lodów Koral, Bogdan Workiewicz.
W Polsce produkcją przemysłową lodów zajmuje się kilkanaście firm, dalszych ok. 300 zakładów nastawionych jest na wytwarzanie niewielkich ilości dla odbiorców lokalnych.
Różne są statystyki mówiące o udziałach w rynku poszczególnych firm. Algida, powołująca się na badania rynkowe podaje, że przypada na nią ponad 20 proc. wartości całej sprzedaży lodów na rynku. 16-17 proc. ma Schoeller, 40 proc. łącznie Augusto, Ekko, Zielona Budka i Koral. Polscy uczestnicy rynku przyznają pierwsze miejsce Algidzie, dając jej 17-20 proc. wartości sprzedaży. Większość z nich na drugim miejscu stawia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta