Nie zaczynać za wcześnie
Profesjonalne negocjacjehandlowe
Nie zaczynać za wcześnie
Rozmowy handlowe przypominają niekiedy negocjacje, jakie prowadzą między sobą politycy. Mają własną dramaturgię, niespodziewane zwroty i zaskakujące zakończenie. Wiedzą o tym wszyscy , którzy zawodowo zajmują sięsprzedażą. Jaki moment w kontaktach handlowych jest najlepszy, by w ogóle rozpocząć negocjacje z klientem? Jak powinien postępować sprzedawca, by zarówno on sam, jak i jego partner handlowy odnieśli wrażenie, żekontrakt, który zawarli, jest korzystny dla nich obu?
Sytuacja, w której wygrywa jedna strona, np. sprzedający, tylko z pozoru jest dla niego korzystna. Po jakimś czasie okazuje się, że handlowiec, który podpisał kontrakt korzystny wyłącznie dla siebie i dla swojej firmy, przegrywa. Klient czym prędzej szuka innego dostawcy towarów czy usług. Kiedy wygrywa tylko kupujący, to również nie mamy do czynienia z korzystną sytuacją, bowiem ten, kto sprzedawał, czuje się pokrzywdzony i najchętniej nie kontaktowałby się już...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta