Kupowanie kota w worku
Niejasne systemy sprzedaży wycieczek
Kupowanie kota w worku
Chociaż na rynku usług turystycznych konkurencja eliminuje firmy działające na szkodę klienta, w niektórych przypadkach konieczna jest interwencja administracyjna. Sprawa jednej z firm działających w systemie time-share zakończyła się w prokuraturze. Inna firma, która chciała sprzedawać wycieczki przez telefon, aby ściągnąć klientów podawała numer drogiej i płatnej infolinii 0-700É jako zwykłej 0-70-0É
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uznał, że obie firmy wykorzystują nieznajomość prawa i działają na szkodę konsumentów. Zostały one wezwane do zaniechania tych praktyk.
- Generalnie nie mamy zastrzeżeń do rynku turystycznego - mówi Iwona Zaczek, rzecznik urzędu. - W świetle polskiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta