Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kupowanie kota w worku

18 lutego 2000 | Ekonomia | MP

BIURA PODRÓŻY

Niejasne systemy sprzedaży wycieczek

Kupowanie kota w worku

Chociaż na rynku usług turystycznych konkurencja eliminuje firmy działające na szkodę klienta, w niektórych przypadkach konieczna jest interwencja administracyjna. Sprawa jednej z firm działających w systemie time-share zakończyła się w prokuraturze. Inna firma, która chciała sprzedawać wycieczki przez telefon, aby ściągnąć klientów podawała numer drogiej i płatnej infolinii 0-700É jako zwykłej 0-70-0É

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uznał, że obie firmy wykorzystują nieznajomość prawa i działają na szkodę konsumentów. Zostały one wezwane do zaniechania tych praktyk.

- Generalnie nie mamy zastrzeżeń do rynku turystycznego - mówi Iwona Zaczek, rzecznik urzędu. - W świetle polskiego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1938

Spis treści

Wspomnienia

Ubezpieczenia

Zamów abonament