Korporacje przedsiębiorstwa
Wzrost sprzedaży CEDC
Największy dystrybutor alkoholu na polskim rynku, amerykańska Central European Distribution Corporation (CEDC) w I kwartale. 2000 r. uzyskała 18,7 mln USD przychodów ze sprzedaży, ponad 31 proc. więcej niż przed rokiem. Jednocześnie z 333 tys. USD do 23 tys. USD zmniejszył się zysk netto po I kw. tego roku, co firma wyjaśnia faktem włączenia w koszty operacyjnych kosztów przejętych w ubiegłym roku firm hurtowych Multi Trade Company (MTC) i PWW. CEDC, która w końca marca tego roku sfinalizowała kupno zielonogórskiej hurtowni Jama (ok. 43 mln USD przychodów ze sprzedaży w 1999 r.) ma w Polsce 15 regionalnych centrów dystrybucji alkoholu w największych miastach. A.B.
Wspólna sieć Renault i Nissana
Grupy samochodowe Renault i Nissan stworzą w Europie wspólną sieć handlową, aby zmniejszyć koszty i zwiększyć sprzedaż. Reorganizacja doprowadzi do likwidacji do 2003 r. 480 miejsc pracy. Od lipca przedsięwzięcie to będzie realizowane w 7 krajach: Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Holandii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii - podał w Paryżu szef pionu handlowego Francois Hinfray. Punkty sprzedaży obu grup (1800 Renault i 1700 Nissana) będą różne, natomiast ich zaplecze administracyjne wspólne i podporządkowane grupie francuskiej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta