Wodorowy autobus
Wodorowy autobus
W belgijskim centrum badań naukowych w Geel zaprezentowano prototyp autobusu, którego paliwem jest ciekły wodór. Zastosowano w nim belgijski silnik wysokoprężny van hool. Niemiecka firma Messer Griesheim zbudowała zbiornik na paliwo przystosowany do niskich temperatur, umieszczony na dachu. Szybkość i przyśpieszenie autobusu ustępują nieco pojazdom wyposażonym w normalne diesele, ale są wystarczające na potrzeby miejskie. Autobus zużywa 140 litrów wodoru na 100 km, co stanowi energetyczny ekwiwalent 32 litrów ropy. W Europie inżynierowie pracują jeszcze nad trzema konkurencyjnymi prototypami wodorowego napędu, we Włoszech, w Niemczech i w Szwecji (wespół z Irlandią) . Wszystkie te prace prowadzone są w ramach szerszego programu wykorzystania ciekłego wodoru jako paliwa -- Euro Quebec Hydro-Hydrogen Pilot Project.
K. K.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)