Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wodorowy autobus

15 października 1994 | Nauka i Technika | KK

Wodorowy autobus

W belgijskim centrum badań naukowych w Geel zaprezentowano prototyp autobusu, którego paliwem jest ciekły wodór. Zastosowano w nim belgijski silnik wysokoprężny van hool. Niemiecka firma Messer Griesheim zbudowała zbiornik na paliwo przystosowany do niskich temperatur, umieszczony na dachu. Szybkość i przyśpieszenie autobusu ustępują nieco pojazdom wyposażonym w normalne diesele, ale są wystarczające na potrzeby miejskie. Autobus zużywa 140 litrów wodoru na 100 km, co stanowi energetyczny ekwiwalent 32 litrów ropy. W Europie inżynierowie pracują jeszcze nad trzema konkurencyjnymi prototypami wodorowego napędu, we Włoszech, w Niemczech i w Szwecji (wespół z Irlandią) . Wszystkie te prace prowadzone są w ramach szerszego programu wykorzystania ciekłego wodoru jako paliwa -- Euro Quebec Hydro-Hydrogen Pilot Project.

K. K.

Brak okładki

Wydanie: 298

Spis treści
Zamów abonament