Sytuacja Daewoo
- A jednak bankructwo
- Zagrożone kredyty o wartości prawie 2 mld zł
- Na ograniczeniu produkcji stracą kooperanci
- Serwis: zdecydowana większość części powstaje w Polsce
- Komentarz: Na własne życzenie Daewoo Motor
Po fiasku negocjacji
A jednak bankructwo
Fot. Andrzej Wiktor
Daewoo Motor został wczoraj oficjalnie uznany za bankruta. Taką decyzję powzięły ostatecznie banki wierzycielskie. Informację przekazał przedstawiciel Koreańskiego Banku Rozwoju (KDB), po tym, jak ostatecznie zerwane zostały rozmowy zarządu Daewoo Motor ze związkami zawodowymi.
Przedstawiciele Daewoo w Polsce podkreślają, że trudności koncernu w Korei nie wpłyną na produkcję w Polsce. Tak jak planowano, w Daewoo-FSO ma ona być wznowiona 20 listopada.
- Podkreślamy, że bankructwo Daewoo Motor w Korei nie będzie miało wpływu na działalność w Polsce - powiedział odpowiedzialny za restrukturyzację Daewoo-FSO Sun Joo Lee. - Polskie zakłady są niezależne - podkreślił w rozmowie z "Rz". - Już wkrótce kończy się przerwa w produkcji, nie będziemy mieli kłopotów z dostawami części z Korei, poza tym coraz większy procent produkcji jest lokowany w Polsce.
Na razie niezmieniony pozostaje także stan finansów Daewoo Motor. To tylko formalne określenie sytuacji,
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta