Bank, którego nie widać
Polacy o usługach finansowych w Internecie
Bank, którego nie widać
W Polsce pięć banków oferuje już usługi w Internecie; powstał też pierwszy bank wirtualny - bez oddziałów i możliwości bezpośredniego, wzrokowego kontaktu z pracownikami. Sondaż przeprowadzony przez "Rzeczpospolitą" wskazuje jednak, że 60 proc. Polaków nie ufa nowoczesnym technologiom i nie powierzyłoby swoich pieniędzy bankowi, którego nie widzą.
Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie "Rzeczpospolitej" przez Pracownię Badań Społecznych w Sopocie wynika, że jedna czwarta Polaków byłaby skłonna korzystać z usług banku wirtualnego, w którym transakcje przeprowadza się wyłącznie za pośrednictwem Internetu, telefonu i bankomatu. Dla 60 proc. badanych taka wizja nie jest pociągająca.
Jako główny powód (48 proc. wskazań) swojej niechęci podają brak zaufania do banku, którego się nie widzi i nie można...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta