Zasady działania nadal nie ustalone
Zasady działania nadal nie ustalone
Prace nad nową ustawą o regulacji rynku cukru trwają już dwa lata. Niedostosowanie obecnej ustawy do realiów rynku jest powodem oczywistych strat, jakie ponosi przemysł cukrowniczy. Żeby dostosować się do zapisów tej ustawy, w niektórych fabrykach prowadzi się np. fikcyjne kampanie cukrownicze, polegające na rozpoczęciu produkcji cukru i prawie natychmiastowym (po dwóch-trzech dniach) jej zakończeniu.
Jest to bardzo kosztowne (Stanisław Dziedzic, przedstawiciel British Sugar w Polsce ocenia, że taka kampania w jednej cukrowni kosztuje minimum 3 mln zł), ale konieczne, by cukrownia zachowała prawo do przydzielonej jej kwoty produkcji. Ponadto inwestor strategiczny w konkretnej firmie musi modernizować wszystkie zakupione zakłady, bo obecna zabrania mu wyłączenia z produkcji cukru któregokolwiek z nich.
Takich blokujących...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta