Gorbaczow, Żyrinowski i antonówki
Gorbaczow, Żyrinowski i antonówki
Czy kiedyś można było sobie wyobrazić, żeby były prezydent byłego światowego supermocarstwa reklamował wyrób jakiejś firmy? Pytanie retoryczne -- nie można było. Teraz wszakże nie tylko można sobie wyobrazić, ale i przeczytać o tym. Wystarczy wziąć do ręki 48 nr rosyjskiego tygodnika "Moskowskije Nowosti".
Zamieszczone tu za "Süddeutsche Z eitung" zdjęcie eks-prezydenta ZSRR, Gorbaczowa (o becnie prezesa Fundacji Gorbaczowa) , stojącego na tle najnowszego produktu firmy Apple -- komputera "Power Macintosh" -- oraz umieszczony obok napis nie budzą wątpliwości, że mamy do czynienia z reklamą. "Człowiek jest albo częścią decyzji, albo częścią zagadnienia, ja wybieram to pierwsze" -- twierdzi (po niemiecku) eks-prezydent Rosji, całą swoją dostojną osobą zaświadczając, iż właśnie ten, pyszniący się na biurku w jego gabinecie, komputer służy mu do pracy. Nie trzeba lepszej rekomendacji.
Jednakże ci, którzy sądzą, iż były prezydent Związku Radzieckiego za udział w kampanii reklamowej amerykańskiej firmy komputerowej "Apple" zgarnia dla siebie krocie, i do tego "zielonych", srogo się rozczarują -- zaznacza gazeta.
Według informacj biura...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta