Cztery poziomy oceny
- Szkolenia: Badanie efektywności metodą Kirkpatricka
- Inżynierowie: Różnicują się wymagania wobec specjalistycznej kadry technicznej Szkolenia Badanie efektywności metodą Kirkpatricka
Cztery poziomy oceny
Jeszcze niedawno sądziło się, że nie da się zmierzyć efektów szkoleń. Dziś mówi się już o kilku poziomach pomiarów. Do prekursorów, a zarazem największych znawców w tej dziedzinie należy Donald L. Kirkpatrick.
Gościł on w zeszłym tygodniu w Warszawie na zaproszenie firmy Door Poland. Firma ta wraz z wydawnictwem Emka wydała również książkę Kirkpatricka "Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń". Pomysł wydaje się trafiony. Szkoleniowcy, a także specjaliści z dziedziny HR poszukują tego rodzaju publikacji, o czym świadczy choćby to, że raz po raz właśnie ta tematyka pojawia się na specjalistycznych stronach internetowych list dyskusyjnych.
Cztery poziomy oceny to:
1. reakcja - jakie odczucia wobec programu mają uczestnicy? (satysfakcja klienta)
2. uczenie się - w jakim zakresie uczestnicy pogłębili wiedzę, poprawili umiejętności lub zmienili nastawienie
3. zachowanie - w jakim zakresie
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta