Stawką są pieniądze i sława
Jak zostać liderem
Stawką są pieniądze i sława
Niemal każdy konsument jest w stanie wskazać liderów w produkcji towarów powszechnego użytku i zapłacić za jego wyroby wyższą cenę niż za towary konkurencji. Pozycję lidera jest jednak bardzo trudno u zyskać, a tym bardziej utrzymać -- twierdzi Joe Plummer, wiceprezes firmy reklamowej DMB&B (w ub. r. jej obroty wyniosły 4, 8 mld USD) , która organizuje kampanie reklamowe dla wielu największych koncernów świata.
Pojęcie lidera w danej branży produkcji pojawiło się w Stanach Zjednoczonych w związku z zawrotną karierą wielkich korporacji motoryzacyjnych. Szybko okazało się jednak, że raz zdobytą pozycję trudno jest utrzymać. Straciły ją np. największe amerykańskie linie lotnicze Pan Am czy niemiecki Siemens, który w latach 1950-70 był czołowym producentem telewizorów.
Wygrywają najsilniejsi
Wraz z integracją gospodarki światowej stopniowo w każdym kraju wyłaniali się liderzy w poszczególnych kategoriach produktów, którymi stawały się najczęściej firmy o zasięgu międzynarodowym. Zdołali oni zepchnąć innych producentów do obrony...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta