Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Stawką są pieniądze i sława

19 grudnia 1994 | Ekonomia | JB

Jak zostać liderem

Stawką są pieniądze i sława

Niemal każdy konsument jest w stanie wskazać liderów w produkcji towarów powszechnego użytku i zapłacić za jego wyroby wyższą cenę niż za towary konkurencji. Pozycję lidera jest jednak bardzo trudno u zyskać, a tym bardziej utrzymać -- twierdzi Joe Plummer, wiceprezes firmy reklamowej DMB&B (w ub. r. jej obroty wyniosły 4, 8 mld USD) , która organizuje kampanie reklamowe dla wielu największych koncernów świata.

Pojęcie lidera w danej branży produkcji pojawiło się w Stanach Zjednoczonych w związku z zawrotną karierą wielkich korporacji motoryzacyjnych. Szybko okazało się jednak, że raz zdobytą pozycję trudno jest utrzymać. Straciły ją np. największe amerykańskie linie lotnicze Pan Am czy niemiecki Siemens, który w latach 1950-70 był czołowym producentem telewizorów.

Wygrywają najsilniejsi

Wraz z integracją gospodarki światowej stopniowo w każdym kraju wyłaniali się liderzy w poszczególnych kategoriach produktów, którymi stawały się najczęściej firmy o zasięgu międzynarodowym. Zdołali oni zepchnąć innych producentów do obrony...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 352

Spis treści
Zamów abonament