Pytanie o rentowność
Pytanie o rentowność
Obowiązująca od stycznia 2002 roku ustawa o terminach zapłaty małym dostawcom sieci, a także ograniczenia promocji i wyprzedaży w dużych sklepach, które przewiduje projekt ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, mają ograniczyć przewagę sieci hiper- i supermarketów, należących zazwyczaj do międzynarodowych koncernów handlowych. Nie wiadomo jednak, czy kolejne przepisy wystarczą, aby krajowym firmom udało się nadrobić dystans, którego rozmiar potwierdzają ubiegłoroczne przychody największych sieci plasujących się w pierwszej setce Listy 500.
Widoczne z daleka firmowe logo jednej albo kilku dużych sieci handlowych wita przyjezdnych już w każdym większym mieście w Polsce. Szybki rozwój sieci potwierdza ich rosnący z roku na rok udział w obrotach sprzedaży detalicznej oraz sięgające kilku miliardów złotych rocznie obroty. Według danych badającej handel firmy CAL, udział tzw. nowoczesnych kanałów dystrybucji, czyli hiper- i supermarketów oraz sklepów dyskontowych, w sprzedaży artykułów konsumpcyjnych (żywności, alkoholu i papierosów) wzrósł w ubiegłym roku do ok....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta