Trudny podział władzy
Trudny podział władzy
ANDRZEJ GESTERN
Firmy pragną prezentować się na zewnątrz przede wszystkim jako producenci i usługodawcy. Ich przedstawiciele najchętniej mówią o jakości wytwarzanych wyrobów, o nowoczesnych technologiach i rosnącym eksporcie. Natomiast otoczenie postrzega firmę głównie jako pracodawcę. Ludzie chcą wiedzieć, czy będą zwolnienia, jakie są zarobki, czy atmosfera w pracy jest dobra, czy tylko taka sobie.
Wizerunek przedsiębiorstwa zależy nie tylko od tego, co i jak produkuje. Także od tego, jak wypada jako pracodawca, zarówno w oczach swoich pracowników, jak i ewentualnych kandydatów do pracy. Innymi słowy, od umiejętności komunikowania się zarówno z otoczeniem, tj. na zewnątrz, jak i wewnątrz - z pracownikami.
Rolę takiego komunikatora ze światem zewnętrznym spełnia zwykle komórka public relations. Zadaniem komunikatora wewnętrznego obarcza się natomiast z reguły działy kadr. Kierownictwa oczekują od pracowników pionów HR, by uprzedzały nieporozumienia i rozładowywały konflikty, by przekazywały zatrudnionym różne niepopularne decyzje w sposób niewywołujący napięć. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta