Bez wpadek w Polsce, z krachem na świecie
Bez wpadek w Polsce, z krachem na świecie
Zamachy terrorystyczne na USA z 11 września zeszłego roku rykoszetem uderzyły w całą światową branżę turystyczną. Odbiły się również na polskim rynku już osłabionym gospodarczym załamaniem. Większość biur podróży musiała się pogodzić z niewykonaniem planów w 2001 roku, a po sezonie zimowym zredukować swoje prognozy na ten rok.
Szczyt sezonu turystycznego przypada w Polsce na okres od połowy czerwca do końca września. W tym czasie Polacy najchętniej wybierają się na wakacje, wtedy też ceny są najwyższe w całym roku. Zamachy w USA miały miejsce we wrześniu, czyli tuż przed zakończeniem właściwego sezonu wakacyjnego. Nie miały więc większego wpływu na wyniki lata, podczas którego firmy turystyczne zarabiają najwięcej. Odbiły się jednak na dochodach firm, które zajmują się sprzedażą biletów lotniczych i dalekich podróży, czyli wszystkich większych touroperatorów. Z powodu zamachów musieli oni pogodzić się z niewykonaniem planu w 2001 roku i zredukować swoje prognozy na ten rok. Pocieszające jest jedno: międzynarodowe organizacje turystyczne stwierdziły, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta