Reklamacja po reklamie
Reklamacja po reklamie
Ustawa ma sprecyzować m.in. obowiązki sprzedawców oraz uprawnienia konsumentów, gdy kupiony przez nich towar nie będzie miał cech, które przypisano mu w reklamie
FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI
MAREK RADWAŃSKI, POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW W POZNANIU
Niektóre przepisy projektu budzą zastrzeżenia. Jeden z nich zwalnia sprzedawcę z odpowiedzialności, gdy wykaże, że nie znał zapewnień o właściwościach towaru. Będzie to przepis- wytrych, pozwalający na czasowe przynajmniej oddalenie roszczeń konsumenta. Nietrudno sobie przecież wyobrazić odpowiedź przedsiębiorcy na reklamację, w której stwierdza, że nie znał tych zapewnień ani sam ich nie składał. W takiej sytuacji część konsumentów na pewno zrezygnuje. Największy sprzeciw budzi przepis określający uprawnienia kupującego, gdy towar będzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta