Do kogo po odszkodowanie
Do kogo po odszkodowanie
JAK SKŁADAĆ REKLAMACJE
Pokój z widokiem, tyle że nie na morze, a na zaplecze kuchenne, brud, słabe wyżywienie, nie zrealizowany program imprezy - to tylko kilka przykładów z długiej listy skarg zgłaszanych przez niezadowolonych klientów biur podroży. Okazuje się, że nawet najbardziej przezorni i ostrożni, którzy z rozwagą wybierają biuro i dokładnie zapoznają się z warunkami, jakie firma deklaruje, padają ofiarą nieuczciwych lub nieudolnych organizatorów wypoczynku.
Niezadowolony turysta może się jednak domagać od biura rekompensaty za niedotrzymanie warunków umowy. Jak wyjaśnia Hanna M. Jakonowska z Departamentu Turystyki Ministerstwa Gospodarki, ustawa o usługach turystycznych określa prawa klienta w tej dziedzinie.
U pilota lub rezydenta
Jeśli turysta wypoczywający na Majorce, w Sopocie czy gdziekolwiek indziej uważa, że otrzymuje świadczenia odbiegające od tych, jakie zostały określone w umowie i za które zapłacił, powinien od razu w trakcie pobytu reklamować. Usunięcia uchybień może się domagać u pilota, rezydenta lub innego przedstawiciela organizatora.
Wiele niedociągnięć imprezy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta