Zawiódł rynek, nie zarządzanie
Gorsze wyniki w I kwartale
Zawiódł rynek, nie zarządzanie
Większą niż prognozowano słabością rynku reklam wyjaśnia Agora pogorszenie przychodów ze sprzedaży i spadek zysków w pierwszym kwartale tego roku. Skonsolidowane przychody grupy były o 16,4 proc. niższe, a zysk netto ponad dwukrotnie mniejszy niż rok wcześniej. Spadek przychodów był jednak niższy niż 31-proc. zmniejszenie wydatków na reklamy w innych dziennikach, co pozwoliło spółce zwiększyć udział w rynku do 50 proc.
- Rynek był gorszy o 5 pkt. procentowych w stosunku do naszych prognoz; mówiliśmy, że będzie szukał dna albo nastąpi stagnacja, a on bardziej szukał dna. Nadal twierdzimy, że prawdziwego odbicia nie będzie do końca roku. Pierwsze tygodnie II kwartału też nie są jego zwiastunem - ocenia Wanda Rapaczyński, prezes Agory dodając, że o wynikach II kwartału zadecydują druga połowa maja i pierwsza połowa czerwca. - Ale nie jestem optymistką co do drugiego kwartału - zastrzega prezes Agory. Według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta