Co Zachód wie o Wschodzie i na odwrót
Powiązanie sztuki z polityką zwykle jest ryzykowne, gwarantuje zaś kontrowersje, gdy dotyka tematów takich jak faszyzm i holokaust. Wystawa "Mirroring Evil: Nazi imagery/Recent art" (Odbicie zła: Nazistowskie motywy/Współczesna sztuka), którą do 30 czerwca pokazywać będzie nowojorskie Muzeum Żydowskie, jeszcze przed swym otwarciem budziła protesty.
"Wystawa w bardzo złym stylu. Holokaust jako temat to pociągnięcie tanie i oczywiste", zrzymał się Michael Kimmelmann z "New York Timesa". W telewizyjnym programie wypowiadał się widz oburzony rzeźbą szkockiej artystki Christine Borland: "Ustawienie Mengelego na piedestale nie różni się od wepchnięcia na cokół bin Ladena". "Mieszanka głupich pomysłów trzynastki młodych i mało znanych konceptualistów z siedmiu krajów. Powinna nosić tytuł ČHi, HitlerÇ", pisał recenzent "New Yorkera" na cotygodniowej kolumnie omawiającej wydarzenia artystyczne. Kwestionowano głównie moralne prawo artystów do bawienia się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta