Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak należy korygować

27 czerwca 2002 | Dobra firma | GL

FIRMA PŁACI SKŁADKI

Dokumenty ubezpieczeniowe - część pierwsza

Jak należy korygować

Reforma ubezpieczeń społecznych nałożyła na płatników składek nowe obowiązki, związane z wypełnianiem i przekazywaniem do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych. Od 1 stycznia 1999 r. muszą to robić wszyscy przedsiębiorcy (pracodawcy, zleceniodawcy itd.). A nie jest to wcale łatwe. Najwięcej problemów powstaje, gdy trzeba skorygować źle wypełniony formularz. Przedstawiamy dziś wskazówki, jak prawidłowo wywiązać się z tych zadań. Za tydzień - część druga.

Nowe obciążenia płatników dotyczące sporządzania dokumentów ubezpieczeniowych (zgłoszeń, raportów i deklaracji) wprowadziła ustawa z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. nr 137, poz. 887 ze zm.; dalej: ustawa sus). Zobowiązała ona płatników do:

  • dokonywania zgłoszeń płatnika składek,

  • ustalenia dla każdego ubezpieczonego obowiązku ubezpieczeń społecznych w rozbiciu na ubezpieczenia: emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe,

  • zgłoszenia każdego ubezpieczonego do poszczególnych ubezpieczeń, informowania o każdej zmianie, a następnie wyrejestrowania po zakończeniu tytułu do ubezpieczeń,

  • rozliczania co miesiąc składek na poszczególne ubezpieczenia za każdego ubezpieczonego,
  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2655

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament