Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ostrożnie, ale bez paniki

27 czerwca 2002 | Moje Pieniądze | KM

Rozmowa z Michałem Wojtasem z Polcard SA

Ostrożnie, ale bez paniki

Klienci skarżą się, że złodziej płacił ich kartą fałszując podpis, fałszerstwo widać gołym okiem, a bank nie interweniuje w sklepie.

MICHAŁ WOJTAS: - W takich przypadkach bank nie powinien kontaktować się bezpośrednio ze sklepem, lecz z agentem rozliczeniowym, czyli instytucją, która podpisała z danym sklepem umowę o akceptacji kart. Bank takiej umowy ze sklepem nie zawierał.

Przede wszystkim jednak trzeba czytać dokładnie regulamin używania karty. Określa on odpowiedzialność posiadacza karty. Jeżeli klient ma pewność, że transakcji nie dokonał, powinien ją reklamować. Bank sprawdza, czy reklamacja jest zasadna. Kontaktuje się z agentem rozliczeniowym, a ten z kolei wyjaśnia sprawę ze sklepem.

Zasady odpowiedzialności banku i agenta rozliczeniowego określone są w regulacjach stworzonych przez międzynarodowe systemy kart płatniczych, np. Visa. Na podstawie tych regulacji rozpatrywana jest reklamacja. Tak wygląda ogólny schemat postępowania.

I każda z tych instytucji stara się odsunąć od siebie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2655

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament