Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie tylko dla konsumenta

27 czerwca 2002 | Prawo | EG

Charakter prawny sprzedaży premiowej

Nie tylko dla konsumenta

EWA GREJNER

Nagradzanie premią także sprzedawcy odpowiada potrzebom nowoczesnych akcji marketingowych.

Popularnym elementem strategii marketingowych jest sprzedaż premiowa.

Instytucja ta, funkcjonująca w praktyce obrotu gospodarczego od wielu lat, doczekała się oczywiście piśmiennictwa akcentującego głównie aspekty podatkowe. Trafnie podnosi się jednak, że wyróżnia ten instrument umowa sprzedaży oraz premia (bonus) połączone funkcjonalnie cywilnoprawną instytucją przyrzeczenia publicznego. Marketing (rozumiany jako filozofia określania grup klientów oraz ich potrzeb, które mogą być zaspokojone w sposób efektywniejszy niż u konkurentów) wymaga nowych instrumentów i ewolucji dotychczasowych. Ewolucji takiej podlega - moim zdaniem - sprzedaż premiowa. Zaznaczyć należy, że zmiany, raczej nieuniknione, ogranicza charakter prawny tej instytucji.

Rozpatrywana z punktu widzenia prawa...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2655

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament