Nie tylko dla konsumenta
Nie tylko dla konsumenta
EWA GREJNER
Nagradzanie premią także sprzedawcy odpowiada potrzebom nowoczesnych akcji marketingowych.
Popularnym elementem strategii marketingowych jest sprzedaż premiowa.
Instytucja ta, funkcjonująca w praktyce obrotu gospodarczego od wielu lat, doczekała się oczywiście piśmiennictwa akcentującego głównie aspekty podatkowe. Trafnie podnosi się jednak, że wyróżnia ten instrument umowa sprzedaży oraz premia (bonus) połączone funkcjonalnie cywilnoprawną instytucją przyrzeczenia publicznego. Marketing (rozumiany jako filozofia określania grup klientów oraz ich potrzeb, które mogą być zaspokojone w sposób efektywniejszy niż u konkurentów) wymaga nowych instrumentów i ewolucji dotychczasowych. Ewolucji takiej podlega - moim zdaniem - sprzedaż premiowa. Zaznaczyć należy, że zmiany, raczej nieuniknione, ogranicza charakter prawny tej instytucji.
Rozpatrywana z punktu widzenia prawa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta