Wszystko co konsument wiedzieć powinien
Wszystko co konsument wiedzieć powinien
Podczas wtorkowego dyżuru ekspertów wątpliwości konsumentów wyjaśniały: MAŁGORZATA ROTHERT, powiatowy rzecznik konsumentów w Warszawie, oraz MAGDALENA BRZOZOWSKA, naczelnik wydziału w Departamencie Ochrony Interesów Konsumentów w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dostałam ogromny rachunek telefoniczny za maj tego roku na 2800 zł. W oddziale Telekomunikacji poinformowano, że trzy czwarte tej kwoty wynika z rozmów pod numerem rozpoczynającym się od 0-700. Tymczasem ja nigdy z niego nie korzystałam. Mieszkam sama, a w maju nikomu nie udostępniałam kluczy. Urzędnik powiedział, że gdy korzystałam z Internetu, prawdopodobnie podłączyła się piracka firma, obciążając mój rachunek. Telekomunikacja nie uznała reklamacji, informując, że to nie jej problem. Czy nie powinna przynajmniej ostrzec swoich abonentów? Wiem, że inni też borykają się z takim problemem.
Niestety, do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) coraz częściej docierają sygnały o takich pirackich praktykach. Polegają one na tym, że nieuczciwe firmy zamieszczają w Internecie specjalne strony lub banery, uruchamiające się automatycznie po wejściu na jakąś stronę WWW (np. związaną z filmem, rozrywką czy sportem). Często to strony pornograficzne, dotyczące...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta