Oszczędniej i bez kiełbasy
Oszczędniej i bez kiełbasy
Polityka urynkowiona - komentarz
W mediach na tegorocznych wyborach samorządowych najwięcej zarobią firmy reklamy zewnętrznej.
FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI
Nie wiadomo, ile dokładnie będą kosztować kampanie wyborcze 214,4 tys. kandydatów. Według wyliczeń "Rz", komitet, który wystawiłby kandydatów na wszystkie 46,8 tys. mandaty radnych, mógłby wydać na kampanię nawet 50,8 mln zł (plus wydatki na wójtów, burmistrzów i prezydentów).
Podczas ubiegłorocznych wyborów parlamentarnych (startowało w nich 8 tys. kandydatów) komitety wyborcze, które umieściły przedstawicieli w Sejmie i Senacie, wydały razem na kampanię 62,5 mln zł.
W tegorocznych wyborach wydatki będą zapewne wyższe, bo kandydatów jest wielokrotnie więcej. O budżetach na kampanię komitety wyborcze nie chcą jednak mówić, podkreślając jedynie, że są one bardzo oszczędne.
Nawet przy ustawowych limitach wydatków na kampanię wyborczą koszt niedzielnych wyborów samorządowych sięgnie kilkuset milionów złotych. 154 mln zł wyda na organizację tegorocznych wyborów Krajowe Biuro Wyborcze, które najwięcej pieniędzy - 61,5 mln zł - przeznaczy na diety...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta