Rzeczpospolita Czytelników: Wadliwa usługa pralnicza; Trudna kontrola kontrahenta; Odszkodowanie za zawalony dom; Kasacja w procesie cywilnym
- Wadliwa usługa pralnicza
- Trudna kontrola kontrahenta
- Odszkodowanie za zawalony dom
- Kasacja w procesie cywilnym
- /prawo/porady.html">POPRZEDNIE ODCINKI
Oddałem płaszcz do pralni ekologicznej. Okazało się, że nie usunięto wszystkich zabrudzeń. Zażądałem zwrotu pieniędzy za płaszcz oraz za usługę. Właściciel nie zgodził się, winą obarczył producenta, który podał błędne informacje dotyczące sposobu prania płaszcza. Czy miał rację?
Heronim Krzysztof Ostrowski, Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej:
Właściciel pralni zobowiązał się wyprać płaszcz, a klient -zapłacić za to. Właściciel jest przedsiębiorcą, działa więc jako profesjonalista, dlatego jego odpowiedzialność za usługę jest zaostrzona. Usługa pralnicza jest umową o dzieło (art. 627 kodeksu cywilnego ). Jeśli została wykonana w sposób wadliwy, czytelnik może wyznaczyć termin, w którym pralnia powinna ją poprawić. Korzystając z rękojmi za wady...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta