Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzeczpospolita Czytelników: Wadliwa usługa pralnicza; Trudna kontrola kontrahenta; Odszkodowanie za zawalony dom; Kasacja w procesie cywilnym

25 października 2002 | Prawo | DP

Rzeczpospolita Czytelników

  • Wadliwa usługa pralnicza
  • Trudna kontrola kontrahenta
  • Odszkodowanie za zawalony dom
  • Kasacja w procesie cywilnym
  • /prawo/porady.html">POPRZEDNIE ODCINKI
Wadliwa usługa pralnicza

Oddałem płaszcz do pralni ekologicznej. Okazało się, że nie usunięto wszystkich zabrudzeń. Zażądałem zwrotu pieniędzy za płaszcz oraz za usługę. Właściciel nie zgodził się, winą obarczył producenta, który podał błędne informacje dotyczące sposobu prania płaszcza. Czy miał rację?

Heronim Krzysztof Ostrowski, Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej:

Właściciel pralni zobowiązał się wyprać płaszcz, a klient -zapłacić za to. Właściciel jest przedsiębiorcą, działa więc jako profesjonalista, dlatego jego odpowiedzialność za usługę jest zaostrzona. Usługa pralnicza jest umową o dzieło (art. 627 kodeksu cywilnego ). Jeśli została wykonana w sposób wadliwy, czytelnik może wyznaczyć termin, w którym pralnia powinna ją poprawić. Korzystając z rękojmi za wady...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2758

Spis treści

Dobre, lepsze, najlepsze

Zamów abonament