Metropolia otwarta na Europę
Metropolia otwarta na Europę
Bez dobrego dostępu do regionu i szybkiego poruszania się po nim nie ma mowy o rozwoju małopolskiej metropolii i sensownym zaistnieniu w europejskiej wspólnocie. Teza ta jest podstawowym punktem strategii Małopolski, począwszy od pierwszej kadencji regionalnego samorządu, i wskazaniem na lata następne.
Na przejechanie stukilometrowego odcinka zakopianki potrzeba zimą nawet pięciu godzin
FOT. ŁUKASZ TRZCIŃSKI
Odblokować i udrożnić trzeba przede wszystkim południową transeuropejską oś komunikacyjną prowadzącą z zachodu na wschód - aby z Madrytu i Paryża można było dotrzeć do Krakowa nie zjeżdżając z autostrady. - Niewiele potrzeba. Brakuje zaledwie kilku odcinków autostrady między Zgorzelcem a Katowicami. Wraz z wojewodami opolskim i dolnośląskim będę naciskał, żeby te odcinki zbudowano jak najszybciej - deklaruje Jerzy Adamik, wojewoda małopolski.
Obecnie Kraków ma bardzo dogodne połączenie z Katowicami - płatną autostradą. Trasa ta łączy się z południowym, autostradowym obejściem miasta. Kosztem ok. 400 mln zł trwają roboty przy budowie brakujących ośmiu kilometrów tej obwodnicy. Odcinek ten będzie gotowy w przyszłym roku i odciąży miasto od ruchu tranzytowego. Po powstaniu trzech nowych mostów na Wiśle i kilku newralgicznych tras czeka teraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta