Podsycanie apetytu na leki
Podsycanie apetytu na leki
Po każdej reklamie leku, zwłaszcza w telewizji, aptekarze obserwują masowe zainteresowanie tym specyfikiem
FOT. BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI
PAULINA KIESZKOWSKA ADWOKATKA WSPÓŁPRACUJĄCA Z KANCELARIĄ CMS CAMERON MCKENNA W WARSZAWIE
Wzorem dla uregulowań prawa farmaceutycznego o reklamie leków były przepisy zawarte w unijnej dyrektywie 2001/83/EC. Zgodnie z nimi reklamować można tylko lek zarejestrowany. Podmiot odpowiedzialny ma liczne obowiązki dotyczące reklamy, nawet gdy nie zajmuje się nią sam. Dyrektywa zawiera definicję reklamy i działań stanowiących informację. Wprowadza odrębne uregulowania dotyczące reklamy publicznej i kierowanej do profesjonalistów. Ta pierwsza nie może dotyczyć leków dostępnych wyłącznie na receptę, psychotropowych lub odurzających oraz na określone schorzenia. Państwa członkowskie mogą także ograniczyć publiczną reklamę leków refundowanych. Reklama publiczna nie może polegać na prezentowaniu leku przez osoby publiczne lub mające wykształcenie medyczne. Z kolei reklama kierowana do profesjonalistów nie może polegać na wręczaniu lekarzom i dystrybutorom korzyści majątkowych w celu zwiększenia sprzedaży. Powinna być prowadzona przez odpowiednio wyszkolonych przedstawicieli. Dopuszczono...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta