Szeroko po torach
Polak potrafił
Wzrost liczby kontenerowych przewozów towarowych między Zachodem i Wschodem sprawia, że coraz pilniejsza staje się budowa Międzynarodowego Centrum Logistycznego w Sławkowie (International Logistic Centre - ICL).
Najpoważniejszym atutem Sławkowa jest istniejąca tam szerokotorowa Linia Hutniczo-Siarkowa (LHS), budowana jeszcze na potrzeby huty Katowice.
Dlaczego tamtędy
Niewykorzystana dzisiaj LHS umożliwia bezpośrednie połączenie drogą lądową Europy z Azją Środkową, a poprzez koreański port Pusan - także z Japonią. Euroterminal Sławków ma szansę stać się klasycznym suchym portem.
Z logistycznego punktu widzenia decydujące znaczenie ma rozwój transportu kolejowego, na co pozwala biegnąca przez Rosję magistrala transsyberyjska. Jest to obecnie jedna z najdłuższych linii kolejowych na świecie (9332 km). Łączy europejską część Rosji z Oceanem Spokojnym, a biegnie od Moskwy, przez Riazań, Samarę, Czelabińsk, Omsk, Nowosybirsk, Krasnojarsk, Irkuck, Chabarowsk, do Władywostoku. Posiada odgałęzienia do Mongolii (Ułan Bator). Prawie w całości jest zelektryfikowana.
Szeroki tor (1520 mm) dochodzący z Rosji poprzez system kolei ukraińskich do Sławkowa pozwala znacznie skrócić czas transportu na linii Europa - Azja. O ile transport drogą morską z koreańskiego Pusan do portów europejskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta