Niski profil
Na rynku opon do samochodów ciężarowych pojawiają się nie tylko opony o nowoczesnej konstrukcji, ale także o nowych rozmiarach i profilach, pozwalających na zwiększenie przewożonego ładunku.
- Polski rynek opon w podziale na marki
- Ewolucja rynku opon w samochodach ciężarowych w Polsce
- Sprzedaż opon w samochodach ciężarowych w Polsce
W żargonie wielkomiejskiej ulicy mówiono często: - Nie bądź dętka, nie pękaj! Któż mógł przewidzieć, że powiedzenie to będzie po latach pasowało jak ulał do ogumienia kół wielotonowych ciężarówek...
Według Arkadiusza Przydatka z Michelin Polska spada sprzedaż opon dętkowych, stosowanych w starszych typach pojazdów. Są zastępowane przez opony bezdętkowe. Zaledwie dziesięć lat temu niemal 90 procent sprzedawanego ogumienia miało dętki. Teraz proporcje odwróciły się. Jak zauważa Arkadiusz Przydatek, nowoczesne, całostalowe opony bezdętkowe są znacznie trwalsze od ogumienia poprzedniej generacji. Według danych Michelina łączna sprzedaż opon do samochodów użytkowych ma tendencje malejące. Sprzedawcy opon wspominają kolejki do zakładów wulkanizacyjnych, które pojawiały się wraz z pierwszymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)