Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rozrywka jest dobra na wszystko

05 maja 2003 | Ekonomia | AK
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Podczas stagnacji rosła sprzedaż papieru, telewizorów, piwa i usług rozrywkowych, a także rzeczy używanych

Rozrywka jest dobra na wszystko

GOŚĆ "RZECZPOSPOLITEJ" - BOHDAN WYŻNIKIEWICZ, WICEPREZES INSTYTUTU BADAŃ NAD GOSPODARKĄ RYNKOWĄ: Niektórym kryzys nie przeszkadza

Papiernie, przemysł spożywczy oraz usługi, zwłaszcza w rozrywce - to przykłady rodzajów działalności, firm i przemysłów, które nie straciły na spowolnieniu gospodarki. Był też popyt na sprzątanie, pośrednictwo finansowe i na rzeczy używane. Gdy w ostatnich dwóch latach tempo wzrostu PKB malało z kwartału na kwartał i wiele firm znalazło się na krawędzi bankructwa, część branż poprawiła przychody i rentowność.

- To zasługa prywatyzacji oraz inwestycji z udziałem kapitału zagranicznego, a także właściwej strategii. Dzięki temu branże dokonały wcześniej restrukturyzacji, przystosowały się do nowych warunków i spowolnienie gospodarcze zastało je już jako konkurencyjne - mówi Bohdan Wyżnikiewicz z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową.

Na czele rozrywka i finanse

Znaczący wzrost sprzedaży w ubiegłym roku osiągnęło niewiele branż i - co warto podkreślić - dotyczyło to bardziej sfery usług niż produkcji. Wyróżniają się wśród nich firmy zajmujące się sportem i rozrywką.

Spośród...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2914

Spis treści
Zamów abonament