Protest przez pocztę
Protest przez pocztę
Wobec czynności zamawiającego w toku postępowania o zamówienie publiczne dostawca lub wykonawca może złożyć umotywowany, pisemny protest do zamawiającego. Zgodnie z art. 82 ust. 1 ustawy z 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U z 2002 r. nr 72, poz. 664) protest można wnieść w ciągu 7 dni od dnia, w którym dostawca lub wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. W praktyce przyjmuje się, że o zachowaniu tego terminu decyduje data wpływu protestu do siedziby zamawiającego. A co, jeśli protest zostanie przekazany przez pocztę? Sąd Najwyższy w uchwale z 11 kwietnia 2003 r. wyjaśnił, że w razie oddania protestu w polskim urzędzie pocztowym termin przewidziany w art. 82 ust. 1 ustawy o zamówieniach publicznych jest zachowany tylko wtedy, gdy zamawiający mógł przed jego upływem zapoznać się z treścią protestu. (sygn. III CZP 3/03)