Potrzebna druga rewolucja
Aby klient był najważniejszy
Potrzebna druga rewolucja
Z okresu komunistycznego polskie firmy wyszły z przeświadczeniem, że maksimum tego, czego można od nich wymagać, to zapełnienie półek sklepowych. Doświadczenia najbogatszych krajów świata dowodzą jednak, że wraz z rozwojem konkurencji warunkiem osiągnięcia sukcesu na rynku jest postawienie przez przedsiębiorstwo na pierwszym miejscu nie produktu, lecz klienta.
Jeszcze 10 lat temu strategia działania typowej firmy zachodniej polegała na określeniu filozofii działania, podporządkowaniu jej swoich produktów, a następnie rozpoczęciu kampanii reklamowej, aby te produkty sprzedać. Dziś te same koncerny odwracają ten tok rozumowania i zaczynają od określenia, czego właściwie klient od nich oczekuje. W sytuacji, gdy rozwój techniki upodobnił jakość produktów, a zalew reklam spowodował, że konsumenci są wobec nich coraz bardziej sceptyczni, strategia taka pozwala firmie na wyróżnienie się spośród swoich konkurentów.
Zdaniem dyrektora Bossard Consultants na Polskę, Frédérica Brosset, istnieją przynajmniej 4 dalsze argumenty za opłacalnością dbania o klienta.
Pozyskanie zaufania klientów pozwala spółce na zwiększenie udziału w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta