Polski biznesman w spódnicy
Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym opracował raport na temat udziału kobiet w tworzeniu w Polsce rynku prywatnych przedsiębiorstw. Raport sponsorowała londyńska Westminster Foundation for Democracy. Prezentujemy dziś pierwszą z trzech części omawiających wyniki badań.
Polski biznesman w spódnicy
Prawie połowę dochodu narodowego wytwarzają w Polsce prywatni przedsiębiorcy. Jedna trzecia polskich biznesmenów, to biznesmeni w spódnicach. "Bizneswoman" zrobiła w Polsce w ostatnich latach zawrotną karierę. Pojęcie "biznesmen" przyjęło się w sposób prawie niezauważalny, choć cała sfera powstającego w naszym kraju wielkiego biznesu budzi niemałe emocje. Damska wersja przedsiębiorcy była jednak zupełnym novum. Pojawienie się bizneswoman stało się znakiem przemian gospodarczych, ale również przemian w obyczajowości. Kim jest polska bizneswoman, czy trudno jest jej podejmować działalność przedsiębiorcy, czy może jako kobieta ma sytuację korzystniejszą niż biznesmen, czy wreszcie skala zjawiska przełamuje dotychczasowe stereotypy na temat kobiet?
Badania przeprowadzone przez Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym miały na celu głównie zebranie opinii na temat tego, czy prowadzenie w Polsce działalności gospodarczej przez kobiety napotyka na szczególne, związane z płcią bariery, czy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta