Polisy mają być proste
John Tiner, dyrektor zarządzający brytyjskiego Urzędu Nadzoru Usług Finansowych (FSA), odpowiedzialny za ubezpieczenia, inwestycje oraz ochronę konsumentów
Polisy mają być proste
Podczas zakończonego w niedzielę we Wrocławiu seminarium, w którym uczestniczyli przedstawiciele nadzoru ubezpieczeniowego z krajów Europy Środkowej i Wschodniej, wspomniał pan o obowiązujących w Wielkiej Brytanii regulacjach dotyczących ochrony konsumentów. Polski rynek usług finansowych zawiera niewiele takich przepisów. Jakie rozwiązania, według pana, powinniśmy wprowadzić w pierwszej kolejności?
JOHN TINER: Zauważam potrzebę wielu zmian. Przepisy o brytyjskim nadzorze finansowym określają jego zadania. Trzy z nich odnoszą się do tego, jak firmy mają traktować swoich klientów. I tak: mają być wobec nich uczciwe, komunikacja z klientem ma być prowadzona w sposób zrozumiały i niewprowadzający go w błąd, a ponadto muszą być wypracowane procedury dotyczące rozpatrywania skarg klientów. My jako nadzór monitorujemy, w jaki sposób firmy przestrzegają tych zasad.
Czy oznacza to, że każdy brytyjski ubezpieczyciel musi mieć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta