Wyjście poza niszowe rynki
Wyjście poza niszowe rynki
Zawarte ostatnio kontrakty eksportowe polskich firm informatycznych - ComArchu w USA, Logotecu w Japonii czy poznańskiej spółki Emax - świadczą, że dysponując odpowiednimi produktami można zdobyć najtrudniejsze, a zarazem prestiżowe dla takich produktów rynki. Ciągle jednak niewiele rodzimych firm IT widzi w eksporcie swoją szansę.
Sprzedaż za granicę polskiego oprogramowania, komputerów i usług informatycznych w ubiegłym roku wyniosła ok. 350 mln zł. Tyle wynoszą łączne przychody z eksportu ok. 50 firm, które wg raportu Computerworld Top 200 uzyskują przychody także ze sprzedaży za granicę.
Poza wyjątkami (programy do nauki języków obcych gdańskiej Young Digital Poland, które trafiły na rynki 20...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta