Głośne reklamy w telewizji
Głośne reklamy w telewizji
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie ma prawnych możliwości ograniczania działalności twórców i producentów reklam - odpowiedziała rzecznikowi praw obywatelskich przewodnicząca Rady Danuta Waniek. Profesor Andrzej Zoll interweniował w sprawie zbyt głośnego nadawania reklam w telewizji.
Danuta Waniek przyznała, że również do KRRiTV napływają skargi telewidzów na zbyt głośną i natarczywą reklamę. Z identycznym problemem borykają się również telewizje zagraniczne. Reklamodawcy stosują bowiem wyższą wartość natężenia dźwięku i specjalną jego obróbkę, chcąc zwrócić uwagę telewidzów.
W Polsce niektóre stacje telewizyjne, np. TVP, TVN i TV 4, podjęły w związku z tym pewne kroki. Nie mogą jednak żądać od kontrahentów innego tworzenia reklam, skoro są one formalnie zgodne z obowiązującymi normami technicznymi. Ingerowanie w nagraną ścieżkę dźwiękową reklamy mogłoby być odebrane jako naruszenie praw autorskich - twierdzi Waniek