Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Głośne reklamy w telewizji

23 sierpnia 2003 | Prawo | DP

RZECZNIK SYGNALIZUJE

Głośne reklamy w telewizji

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie ma prawnych możliwości ograniczania działalności twórców i producentów reklam - odpowiedziała rzecznikowi praw obywatelskich przewodnicząca Rady Danuta Waniek. Profesor Andrzej Zoll interweniował w sprawie zbyt głośnego nadawania reklam w telewizji.

Danuta Waniek przyznała, że również do KRRiTV napływają skargi telewidzów na zbyt głośną i natarczywą reklamę. Z identycznym problemem borykają się również telewizje zagraniczne. Reklamodawcy stosują bowiem wyższą wartość natężenia dźwięku i specjalną jego obróbkę, chcąc zwrócić uwagę telewidzów.

W Polsce niektóre stacje telewizyjne, np. TVP, TVN i TV 4, podjęły w związku z tym pewne kroki. Nie mogą jednak żądać od kontrahentów innego tworzenia reklam, skoro są one formalnie zgodne z obowiązującymi normami technicznymi. Ingerowanie w nagraną ścieżkę dźwiękową reklamy mogłoby być odebrane jako naruszenie praw autorskich - twierdzi Waniek

Brak okładki

Wydanie: 3007

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament