Potęga znaku
Potęga znaku
Przypominam sobie, jak za studenckich czasów jeden z moich kolegów mawiał, że są dwa rodzaje wódki: dobra i bardzo dobra.
Dzisiaj właściciele piątej z najbardziej popularnych na świecie marek alkoholu: tequili Jose Cuervo przeznaczają 65 mln dolarów w budżecie na 2003 rok na zmianę społecznej percepcji tej marki. Chodzi o to, że tequila kojarzy się międzynarodowej publiczności z niewybrednym studenckim pijaństwem i rozwydrzoną amerykańską młodzieżą, która w okresie wiosennych wakacji zalewa setkami tysięcy plaże Florydy, Kalifornii czy Meksyku, pozostawiając po sobie wiele różnorakich wrażeń, protokołów policyjnych i stosy pustych butelek po tequili. Taki obraz zniechęca zamożniejszą, bardziej wyrafinowaną i snobistyczną klientelę i blokuje możliwości sprzedaży droższych gatunków, przynoszących większe marże. Dlatego międzynarodowa kampania reklamowa zmierza do skojarzenia tequili z eleganckimi przyjęciami, na których serwuje się koktajle, z nastrojowymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta