Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przyjacielski pocałunek

08 marca 1995 | Media, Internet | MM

O skuteczności działań reklamowych

Przyjacielski pocałunek

Kwestia skuteczności reklamy jest utrapieniem zarówno płacących za nią, jak i zarabiających na niej. Pierwszych przygnębia myśl, że być może połowa wydatków na reklamę to wyrzucone pieniądze, drugich pociesza to, że nie wiadomo, która połowa. A ponieważ wciąż nie jest jasne, jak dalece "niewidzialna ręka rynku" ulega podszeptom reklamy, przeto i jedni, i drudzy odpowiedzi na pytanie o jej skuteczność szukają raczej w raportach z badań niż raportach kasowych, choć te ostatnie cenią wyżej.

Badacze efektów reklamy stosują różnorodne metody i podejścia, zależnie od zamierzonych i spodziewanych skutków kampanii reklamowych. Najciekawsze są te badania, które usiłują dociec głębokości wpływu kreowanych przez reklamę wyobrażeń o produktach i ich użytkownikach na postrzeganie rzeczywistości społecznej przez przeciętnych oglądaczy reklam.

W miarę jak maleją rzeczywiste różnice jakościowe i użytkowe między wieloma produktami, znaczenia nabierają różnice symboliczne...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 423

Spis treści
Zamów abonament