Przyjacielski pocałunek
O skuteczności działań reklamowych
Przyjacielski pocałunek
Kwestia skuteczności reklamy jest utrapieniem zarówno płacących za nią, jak i zarabiających na niej. Pierwszych przygnębia myśl, że być może połowa wydatków na reklamę to wyrzucone pieniądze, drugich pociesza to, że nie wiadomo, która połowa. A ponieważ wciąż nie jest jasne, jak dalece "niewidzialna ręka rynku" ulega podszeptom reklamy, przeto i jedni, i drudzy odpowiedzi na pytanie o jej skuteczność szukają raczej w raportach z badań niż raportach kasowych, choć te ostatnie cenią wyżej.
Badacze efektów reklamy stosują różnorodne metody i podejścia, zależnie od zamierzonych i spodziewanych skutków kampanii reklamowych. Najciekawsze są te badania, które usiłują dociec głębokości wpływu kreowanych przez reklamę wyobrażeń o produktach i ich użytkownikach na postrzeganie rzeczywistości społecznej przez przeciętnych oglądaczy reklam.
W miarę jak maleją rzeczywiste różnice jakościowe i użytkowe między wieloma produktami, znaczenia nabierają różnice symboliczne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta