W interesie polskiego biznesu
W interesie polskiego biznesu
Stara to prawda, że nie ma nic silniejszego od idei, do której dojrzał czas. I właśnie taki jest rodowód Polskiej Korporacji Targowej: powstała w czerwcu 1993 r. w Poznaniu podczas 65. Międzynarodowych Targów Poznańskich z woli ponad 118 ówczesnych krajowych przedsiębiorstw targowych, czyli organizatorów targów, firm wystawienniczych i związanych z targami.
Powstanie korporacji, zarejestrowanej oficjalnie trzy miesiące później jako Polska Korporacja Organizatorów Targów i Wystaw Gospodarczych, było swoistym znakiem czasu. Przede wszystkim Targi Poznańskie, skądinąd wielce zasłużone, nie były już jedynymi targami w Polsce. Nadto był to już czwarty rok zadeklarowanej wolności gospodarczej i wolnego rynku, gdy spontanicznie i żywiołowo powstawały nowe przedsiębiorstwa, firmy i instytucje, często poza dotychczasowymi metropoliami, co skutkowało organizowaniem kolejnych, nowych targów jako odpowiedzi na odradzanie się przedsiębiorczości Polaków.
W tradycji polskiego gospodarowania, zwłaszcza od Powszechnej Wystawy Krajowej w Poznaniu w 1929 r., uczestnictwo w targach zawsze było nobilitacją. I dobrym interesem. Okazało się, że w wielu domowych archiwach pieczołowicie przechowywano dyplomy, certyfikaty i wyróżnienia przyznawane na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta