Zapis rozmowy przeprowadzonej przez Małgorzatę Gałuszkę, wiceprezes Polskiej Korporacji Targowej, z pewnym wystawcą
Zapis rozmowy przeprowadzonej przez Małgorzatę Gałuszkę, wiceprezes Polskiej Korporacji Targowej, z pewnym wystawcą
Sprzedajemy usługę marketingową
Metr kwadratowy powierzchni na targach jest często droższy od miesięcznej stawki czynszu za metr kwadratowy w ekskluzywnym biurowcu! Czym to jest uzasadnione?
MAŁGORZATA GAŁUSZKA: Może się pan przedstawić? Podać nazwę firmy, choćby branżę, żebym mogła konkretnie i precyzyjnie odpowiedzieć? W jakich targach pan uczestniczy, od kiedy, ile razy w roku, w jakim celu, w ramach jakiej strategii, z jakimi oczekiwaniami? Przepraszam, ale zapytam wprost: po co wykupuje pan miejsce na targach, skoro nie umie obliczyć korzyści z tej inwestycji? Traktuje pan targi jak bazar, gdzie płaci się tzw. placowe w nadziei, że akurat dzisiaj będzie duży ruch i dużo pan sprzeda.
Pani mnie zagaduje. Ja pytam konkretnie: skąd się bierze cena mkw. i dlaczego na każdych targach i w różnych miastach jest inna? Nie ma jednego, krajowego cennika?
Po pierwsze - różnice w cenach są uzasadnione kilkoma względami, np. Warszawa uchodzi za jedną z najdroższych stolic europejskich, więc i ceny usług targowych nie będą niskie, bo tak reguluje to rynek. Druga okoliczność dotyczy rangi i znaczenia organizatora targów. Jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta