Firmy
Pollena Ewa: mniejszy asortyment
Pollena Ewa przygotowuje się do zmniejszenia asortymentu swoich wyrobów z 300 do 100 - poinformował prezes spółki Krzysztof Pawlak. Pozostaną główne marki, takie jak kosmetyki Eva Natura, Len, Bursztyn, szampony Zioła Polskie, pasty do zębów Evadent oraz kosmetyki męskie Kanion. Spółka chce też zrezygnować z najtańszych produktów. - Podstawową marką w kosmetyce białej będzie Eva Natura - powiedział w wywiadzie dla PAP Pawlak. Pollena Ewa miała po trzech kwartałach 2003 roku 7,3 mln zł straty. Dzięki redukcji kosztów chce zakończyć 2004 rok bez strat, a w kolejnych latach zacząć osiągać zyski. - Od sierpnia do listopada zwolniliśmy 87 osób i liczba pracowników wynosi obecnie 213. Zmniejszyliśmy część wynagrodzeń, nastąpiła również weryfikacja umów usługowych. Spodziewamy się, że przyniesie to efekty już w przyszłym roku - powiedział Pawlak. Poinformował również, że w przyszłym roku możliwe jest zmniejszenie zatrudnienia o 20 osób, ma się to wiązać przede wszystkim z odejściem pracowników na emeryturę. Obecnie Pollena Ewa na rynkach zagranicznych uzyskuje około 5 proc. sprzedaży. Eksportuje do kilkunastu krajów, m.in. do USA, Chin, na Litwę i do Rosji. Po trzech kwartałach przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 23,4 mln zł wobec 31,7 mln zł rok wcześniej. (PAP,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta