Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pod ostrzałem

20 stycznia 2004 | Moje Auto | RP
źródło: Nieznane

Dieter Zetsche, dyrektor naczelny Chrysler Corporation

Pod ostrzałem

ROBERT PRZYBYLSKI

Rz: Czy nie obawia się pan, że Toyota, której udział w rynku USA wzrósł w 2003 roku do 11,2 procent z 10,4 dwa lata temu, wyprzedzi Chryslera mającego 14,1 procent rynku (o 0,3 procent mniej niż w 2002)?

DIETER ZETSCHE: Rynek amerykański jest pod ostrzałem. W 2003 roku w USA sprzedano 16,7 mln aut, więc przy zdolności produkcyjnej wszystkich fabryk wynoszącej 19 mln aut rocznie nadprodukcja wynosi ok. 3,7 mln pojazdów (1,4 mln importowano). Na dodatek pojawiają się nowe fabryki, które zwiększą zdolności produkcyjne do poziomu ok. 22,7 mln aut rocznie w 2007 r. Jednak nadprodukcja dotyczy tylko tych, którzy mają mało atrakcyjną ofertę. Chrysler tymczasem przygotował dużo nowości: w samym tylko 2003 roku przedstawiliśmy 9 nowych aut, a w najbliższych trzydziestu sześciu miesiącach zaprezentujemy 25 modeli w każdym segmencie rynku. Zwiększamy też produktywność i jakość. Zmniejszamy koszty gwarancyjne: w roku 2001 o 21 procent, w 2002 o 10 procent, a planujemy, że do 2007 roku zrównają się one z najlepszą firmą na rynku (Toyotą- przyp. red)....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3130

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament